Nuffnang Ads

Monday, February 17, 2014

Simple Dimple: Nachos n Chicken Wrap

Asik citer sal kisah baby n pantang je kn..So, dis time aku nk share resipi yg sgt2 la mudah n sng tuk wat..Kali ni kita ber 'mexican' la sket ek..Biasa la, biler da dok terbayang Nachos kt Chillis tu, aku pn menggelejat la nk bernachos jugak..Tp kali ni kita ber 'wrap' dulu ek..Hehehe..Ok la, 1st skali kita tgk bahan2 nyer ye..hehehe..

Bahan-bahan

  • 1 pack wrap (aku beli kt AEON n berperisa original jenama Mission ada 8keping)
  • Cheddar cheese (ada byk jenama, aku pilih chisdale)
  • Chicken popcorn Ayamas (nk wat sendiri pn boleh, aku men segera je)
  • Coral salad (mmg aku giler salad jenis ni..Lettuce pn bole)
  • Tomato 
  • Nachos (aku pilih Chahos perisa cheese, ikut preference masing2 la..)
  • Jalapeno cheese (aku pkai segera je,sng, trus bancuh.. mls nk wat..hehhehe)
Cara-cara
  1. Panaskan non-stick pan n masukkan wrap td tuk lembutkn wrap tu..
  2. Susun suku atau separuh dr sekeping cheddar cheese atas wrap yg still panas tu..Cheese tu leh je nk guna parmesan sbb biasanya parmesan da shredded..So, lg sng..D sbb kn xde, aku gune cheddar yg di potong2..
  3. Susun pulak coral salad atas cheese td
  4. Taburkan popcorn chicken yg telah digoreng atas salad..Terpulang la..Aku cuil2 lg popcorn chicken tu bg sng lipat..Kalo nk biar je ikut saiz asal, terpulang la..
  5. Hancurkan chacos n tabur atas popcorn chicken tu..Jgn la hancur kn habis, kang xrase pulak chacos tu..Sederhana hancur la sng citer..
  6. Susun pulak tomato yg dipotong dadu..Xbyk pn xpe, nk bg kepelbagaian rase je..
  7. Tuang ikut suka ati jalapeno cheese yg telah dibancuh atas semua ingredient td..Kalo suke nk byk, letak la byk..Kalo nk sket, ikut citarasa la..
  8. Susun baki cheddar cheese di bahagian atas n lipat wrap tu..
  9. Kalo nk mkn trus pn da leh, tp aku suka kalo dipanas kn balik d atas pan supaya cheese2 tu cair n skaligus menjadi pelekat atara wrap n bahan2 tu..Potong kn menjadi setengah..
  10. Da siap!!!da leh ngap da...Yummy!!!
Sebelum aku wat menu ni, beria aku cari wrap..Akhirnya aku jumpe kt AEON Bukit Tinggi dgn pelbagai perisa..Tp aku pilih original la..Hrga dlm RM7.90..Mula2 aku nk wat tu mmg eksaited giler..Sbb skrg sume da segera..Dulu nk wat jalapeno cheese nk kene wat manual..Tu yg mls tu..Hehehe..D sbbkn takut en.suami xminat n family len xlyn menu ni, aku test wat 3keping wrap je dulu, means aku leh dpt 6 ketul wrap kecil (1wrap potong 2), pastu cpt pulak sold out..En. suami suh tmbh lg, so aku wat lg 3set..So, in 1st trial aku wat 12ketul wrap yg kecil2 tu..Menjadi la tu bila en. suami mintak lg..heheheh..Yahooo!!!Mission berjaya..Selamat la mencuba menu yg sgt simple ni k..


Pandangan sisi..


Sedap tmbh sos..

Betul2 menikmati la kononnye..

No comments:

Post a Comment