Nuffnang Ads

Saturday, January 30, 2010

Ari ini ari Sabtu...

Rini ari Sabtu..aku rase sume alert kot rini ari sabtu..hehehe..ape yg best sgt aku nk kgsi psal ri sabtu ni agak nyer ek..?hehehehe..pg2 aku da d suh oleh mama tuk p econsave, suh p beli pes tomyam..time tggu turn nk bayau kt kaunter, aku tgk ader sorg uncle ngn sorg pkcik dok marah2 cashier sbb rini ader la "Hari Tanpa Plastik" kt seluruh slangor ni, so barang2 yg dorg beli tu xkn d masuk kn dlm plastik unless dorg bwk plastik o beg mesra alam dr umah..byg kn kalo penuh barang setroli, amacam mau bawak..?hahaha..kalo nk beg plastik gak, kene bayau 20sen tuk satu beg plastik tuk stiap ari sabtu sbg kempen tuk jaga alam sekitar ni..huhu..

Aku tgk kn je pkcik n uncle tu merungut2 n marah2 kt cashier tu..aku rase msti cashier2 seluruh slangor tensen keje ari sabtu sbb mesti d seranah pda tiap2 ari sabtu..hahaha..mane x nyer, biler kater xleh nk bg beg plastik, mula la customer kater mcm2 kt cashier..kater leh bungkus la lame2 econsave tu, management kedekut la, tekan wet customer la smpai beg plastik pn nk bekira..mcm2 rungutan aku dgr..



Mama da penah kene da sebelum ni..so, skrg ni mama n ayah akan start shoping pada ptg Jumaat o pda pg Ahad, tp bkn pda mane2 waktu pda ari Sabtu..hahahaha..biau la kn..sokong je la lgkah kerajaan ni..bkn tuk ape pn, tuk bumi kiter gak...n kpada uncle n pkcik tu, tgk2 la tv,alert la ngn isu2 semasa n bace paper kot..bnda ni bkn smlm baru announce, da 2 mggu da kot...

so, kpada warga Selangor, Slamat menjaga alam sekitar...hehehhe

No comments:

Post a Comment