Nuffnang Ads

Wednesday, October 12, 2011

Jom Bayau PTPTN


Biler aku tgk amaun loan PTPTN yg aku kene bayau balik mmg ngeluh pnjg aku..byk!!!solutionnyer, aku kene la merajin kn diri meng 'ujrah' kan loan aku tu..tp biler pk2 balik mmg xder beza pn, cume mybe gerak la jd kurg yg sgt tipis..hehehe..pe2 pn, da konsep nyer meminjam so, kene la bayau kn..

Loan tuk study aku yg selame 3 thun setgh tu aku pinjam sebanyak RM39k..yela, blajo kt MSU kan, tu yg byk sket belanja nyer..hehehe..nk xnk, wet da guna tuk blajo kene la bayau..nk merungut pn xgune sbb surat da smpai..smpai surat saman dr loyer pn da smpai..da takut sgt xdpt p oversea, aku pn start la bayau sket2 secara konsisten setiap bulan..hehehe

Biler d total kn, aku kene bayau RM45k++ di sbb kn cas perkhidmatan n loan yg aku da pinjam tu la..banyak kn..???hahaha..nsib bek aku xdpt penuh pn loan tu cz aku hnyer dipinjam kn 3/4 dr jumlah pinjaman penuh..cube byg kn kalo aku dpt pinjaman penuh yg RM48K tu..?jenuh kot nk membayar nyer..hehehehe..fuhhh, tuk part tu aku rase lega la sket..

30 Sept 2011 ritu, aku da siap anto permohonan ujrah aku..aku kene bayau RM250 tiap bulan selama 15 thun..ayark!!!lame woooo..aku pkai tuk 3 thun setgh je..tp nk membayau nyer lg lame dr bayau wet kete..hohoho..melopong la..hahahaha..

Xpela, jnji aku da start bayau kn..kalo aku bercita2 nk p oversea kang xder la aku kene tahan kt boarding gate hanyer kerana aku tidak membayau PTPTN..lg maluuuuu..hahaha..so, kepada sesiapa yg lum mule bayau tu, sila la berbuat demikian ye..supaya name keturunan korg x d blacklisted dr mnerima loan PTPTN..hehehehe

No comments:

Post a Comment