Nuffnang Ads

Tuesday, October 18, 2011

Setahun Sudah Berlalu...

Hari ini (18 Okt 2011) genap la setahun aku bertugas kt sini..xsgka cepat tul masa berlalu..kejap jer rasanya masa meninggalkan kita..cewahhh..da bz sana sni mmg xrase la 365 plus minus aku bertugas kt cni..

Flashback ape yg berlaku setahun yang lpas mmg agak semput gak la..mane x nyer, baru nk merase jauh dr mama n ayah..kn aku slalu berkepit je ngn mama n ayah..mane penah jauh..sejarah aku pling lame jauh dr mama n ayah pn seminggu je..pastu da merengek nk balik..hahahaha..tp dek kerana arahan bertugas, gigih kn la gak diri ni dok jauh..nasib bek la xjauh sgt..kalo free, tiap2 minggu pn leh balik..Klang-Batang Kali, ape la sgt..hahahahha..

Selama setahun aku kt cni, mmg byk la bnda yg aku blajo..sebelum ni mmg xtau nk watpe2 pn..biase la, dr keje kilang as kerani, tetibe nk ngajo budak2 mmg la xbape reti..heheheh..biase la, aku bukan ader pengalamn ngajo pn..but a year gone by, da faham la aku peel budak2 ni..plus, aku ngajo bnda yg aku tau lebih sket, TOURISM..hehehhe..

I've travel a lot mase aku ngajo budak2 ni..i learn from them too..kalo nk d compare zaman aku blajo ngn cara dorg blajo skrg mmg xsame la..n i cannot expect yang dorg sume same cm aku blajo dulu kn..?so, from them aku sama2 blajo, bkgsi pengalaman..

But, deep inside my heart, aku sndri wonder..am i capable to teach them..?tp based on what i've gon thru a year ago, aku rase aku suke keje aku..mencabar because i am dealing with student yg bukan baru nk d bentuk, tp da ader akal..so, sometimes, mmg sgt mencabar sbb dorg da ader mulut n akal n reaksi yg u never expect once u enter de class..but I DO LOVE my JOB..

so..
Selamat Sambut 1st Year!!!! hhehhehehe...

No comments:

Post a Comment