Nuffnang Ads

Friday, November 16, 2012

Rumah Kami Da Cantik..

Hampir 2 bulan aku n En. Hanafi dok sibuk mengisi ruang2 kosong dalam rumah yg akan aku n dier dok nnti lpas kawin..(even dier hanya dpt balik ujung minggu je..sobs!!) Aku still nyewa rumah yg same aku dok skrg..Terpaksa la dok umah 2 tgkat ni selepas usaha aku n dier nk cari umah sewa setingkat n murah menemui kegagalan n kehampaan..hahahah..Susah rupenyer nk cari umah sewa kt Batang Kali ni..Aku lak ngada2 xnk drive jauh sket..Kalo leh nk dok depan kolej jer..senang..hahahah..Dan akhirnyer En. Hanafi mengalah la tuk sewa umah yg skrg ni aku dok..dekat ngn kolej, econsave, pekan n kemudahan bank..hehe..

Brg pertama yg kami masukkn dlm umah tu ialah sofa yg pd asal nyer kitorg masuk kedai tu juz tuk cari kabinet dapur yg sgt la ringkas..Tetibe mata kitorg bersinar2 nmpk sofa tu..Murah plus dpt byk gift..hahahahha..Kitorg dpt meja kopi, kusyen sofa 4biji n rak kasut..See..Sgt berbaloi kn dgn harga RM1500++?haha..Sofa tu ringkas jer but its cute..Kitorg beli tu kt Kedai Perabot Bahagia kt Port Klang (tul2 tepi jln nk menghala ke Klang)..Lg best,bodek punyer bodek, kos penghantaran FREE!!!

Seterusnyer misi kitorg ialah nk masukkn set bilik tdo..Kami dpt set bilik tdo ni kt Wescourt Bukit Tinggi (berhadapan ngn AEON Bukit Tinggi)..Hrga masih lg mmpu milik..Aku da decide tuk beli set bilik tdo kaler putih sbb aku mintak En. Hanafi kaler kn bilik tu ngn kaler Lilac..Fortunately, dier angguk n say "boleeeehhhhh.."heheheh..Cadar pn aku beli ngn nada kaler same cm dinding bilik kami..

Start je masuk 2 brg utama tu, kami masih lg berangan tuk make our home s perfect s wat we pictured before..So, biler aku ajak dier p Muar tuk amik tempahan kerepek dr one of my besties, dier plan tuk singgah Nilai 3 n beli kapet..Aku konfom senyum smpai telinga..hehehe...First, kitorg p Carpet Corporation..Byk pilihan smpai kitorg da pening nk pilih kapet cmne..Kitorg da plan nk cari 2 kapet tuk ruang tamu dan kapet tuk bilik utama dan 2 bilik tamu..Akhirnyer kitorg berjaya pilih kapet tuk bilik kt cni..Seterusnyer, masih lg ngn misi cari kapet ruang tamu, kitorg p Baryali Kapet..Pilih punyer pilih, akhirnyer dpt la 2 helai kapet tuk ruang tamu tu..Harga..?ermmm, kami abis hampir 1K..hahaha..nk balik je, kete da xmuat..Nsib bek aku x kene dok kt bonet depan..Hahahahha..

Next, kitorg plan tuk tuko lgsir..Maklumla, langsir org bujang mmg campur2..Blah tingkap depan kaler len, belah blakang kaler len..Tp bestnyer biler mama da offer nk bg adiah kawin aku nnti ngn langsir..Yeahooo!!!Best giler..So, xder la kuar wet lg..Selain dr tu, aku buh kn gubahan bunga kt tepi rak tv, bg idup n segar sket mata aku tgk..Then, aku mntak En. Hanafi beli cermin tuk letak kt dinding ruang tamu n jam pn dier da beli..Jam burung2..hahahaha..I juz luv my new look of my hommie..Ritu p IKEA, lg skali kitorg jd giler..Terase sume bnda nk letak..Nsib bek beringat..Hahaha..

My Home Shwittttt Home....

No comments:

Post a Comment