Nuffnang Ads

Monday, December 10, 2012

Penghujung Tahun...

Cpt tul masa berlalu..Tetibe da ujung tahun da..Tp aku senyum lebar la tahun ni..Sbb..???Byk bnda aku nk wat n ader bnda yg aku tggu..

Ujung Tahun = BONUS + HABISKAN CUTI + YEAR END SALE + MELANCONG

See, ujung tahun ni mmg menyeronokkan..Aku rase tentatif korg pn lebih kurg cm aku gak kn..?Maklum la, awl2 thun sume bz ngn keje..Nk mula tahun baru ni, kne refresh balik la kn..Penat ngn keje, kejo sume KPI, susun jadual tuk slot aktiviti ngn keluarga di celah2 kesibukan masa keje, bergelut ngn paperwork n mcm2 lg la..So, ujung2 thun ni la kiter release tension kn..Spend masa tuk famili n indulgence diri sendri..Kn..????

Ujung tahun ni dpt la sikit BONUS!!Yeay, ader wet lebih sket la ujung2 tahun ni tuk aku simpan kn..PM da umumkan bonus tuk pegawai kerajaan time bajet ritu..Skrg ni, aku n pegawai2 gomen yg len tgh tggu waktu gaji la ni..Heee..tgn kanan da start gatal2 da ni..hehehehhe

Cuti tahunan aku ader 23 ari lg..Aku gune cuti tahunan tuk cuti kawin je ritu..Aku jrg cuti, so, leh la aku spend sket cuti ni tuk ujung tahun..Plus, aku cuti gune cuti ganti..Ni cuti2 yg aku claim kalo aku kene keje pd ujung minggu..So, aku abiskan cuti gnti aku 4ari sbb cuti gnti xleh d bawa ke thun depan..Kalo cuti tahunan xder masalah nk bawak ke tahun hadapan..Tiap2 thun dpt 25ari..So, next year aku ader 48ari cuti..Wow!!!!

Year End Sale..YES!!!Yes tuk aku shopping jugak la kn..?Excited nyer..Time2 ni mmg p mane2 pn ader sale la kn..Syiokkk nyer..Aku da ckp kt en.suami yg aku tgh aimed handbag kaler elektrik blue..So, pencarian aku akn bermula biler aku abis jaga kursus kt Hotel Putra ni..Selalunyer aku akan terlajak2 beli brg len..Adeh, hope mata aku xnmpk la brg2 len kecuali yg aku aimed..Huhuhu..Wish me luck!!!

Melancong a.k.a honeymun..Lpas kenduri kawin, kami xde masa tuk masa berdua..Trus je keje..Plus, aku kene jaga kursus time wiken..Mmg lum smpat nk berhoneymun..So, aku ngn en. Hanafi amik keputusan tuk cuti lame sket..Nk p mane xtau lg..Skrg tgh sibuk nk mencari otel n study sume tmpat2 yg best..Kitorg plan tuk bercuti inbound je dulu..Thun depan baru aku honeymun outbound..hehehe..

Ermmm, cpt la abis kursus..xsabau rase nyer..Nk start wat tentatif ujung tahun..Hehehe..Xsabaunyer!!

No comments:

Post a Comment