Nuffnang Ads

Thursday, August 12, 2010

(Sigh......)

Salam Ramadhan...
Rini da puase kedua da..mmg berbeza la biler pose time blajo n time da keje ni..mkin pening kpla aku sbb xabis2 mensetel kn cuti manusia2 yg nk mntak cuti sempena Raya Puase bulan depan..Aku geram pn ader..Biler aku smpai kn pesan org atas, yg bwh2 ni pn ikut merungut n mcm marah lak kt aku..mcm la aku ni yg tentukn korg leh cuti ke x..kalo aku tuan punyer company, korg cuti la byk mane, kang aku tolak jela gaji korg atas kerugian aku xproduce brg smpai seminggu..smpai ader yg protes n koyak kn form cuti tu..lntak korg la!!korg koyak form tu, aku xregister la cuti korg..kalo korg cuti gak, mkne nyer korg ponteng la tu..senang keje aku!!pndai2 la jwp sendri da abis raya nnti..

Mmg puase aderla event yg aku tggu2 tiap thun..best..selain la nikmat2 pahala ader bazaar ramadhan..da mcm sume org kuar meniage la lak..time ni la org xpndai niage pn nk niage..xkirela niage ape pn, jnji niage..Ha, biler sal org niage yg xbape pndai nk wat marketing ni, mmg susah la sket..kt tmpt aku, kuih 3 singgit of kos2 la da pupus..kalo ader mmg rahmat la...tp saiz nyer alahai, sekali masuk dlm mulut je da leh telan..huhuhuhu

Biler citer sal bazaar ni, aku mmg agak rase cm xbape best la lak..hrga yg dorg tawar kn tu kdg2 melapau mahal..cm semalam, aku p beli kuih pulut panggang, saiz besar sket je dr yg biase, hrga nyer RM1 sebatang..ape kejadah nyer ini sume!!!then, konon2 cari lauk tuk sahur sok pg nyer, ternmpk la pajeri nenas..

yg klako nyer mkcik tu tnyer "nk nenas bape potong?".
aku pn tnyer balik, "sepotong bape cik?".
mkcik tu jwp la, "sepotong RM2".
Spontan mulut aku ckp "mak aih, bapak mahal!xpela cik,tq je"

n aku trus blah dr tempat mkcik yg konon2 dier sorg je reti masak pajeri nenas..huh!time Ramadhan ni cube la consider sket..bkn men tekan org lg..bkn dier sorg je nk cari wet lebih, nk raye glamer2 n nk umah besinar2..org len pn nk..bis, kalo da beli nenas yg cetoit pn da smpai RM2, makanya kaya la mkcik tu..aku mmg boikot dier la..kalo rmai lg yg boikot, aku rase mkcik tu mmg raye ngn pajeri nenas dier jela!!huh, geram tul aku...


No comments:

Post a Comment