Nuffnang Ads

Tuesday, January 3, 2012

Buku dan Ujung Tahun

Da ujung2 tahun ritu (ujung 2011) mmg kolej lengang giler..ader yg cuti tuk abis kan cuti gnti (mcm aku la..) ader yg cuti tuk luangkan masa ngn anak2..yela, cuti skola ni kn..time2 ni la nk layan anak2..bawak balik kg ke, dok bwk bercuti ke..so, aku yg da mls nk cuti ni pn back to opis ngn awl nyer..dok org sibuk bercuti, aku p keje..hehehhe..bukan ape, aku ni biler bercuti, konfom 'ter' shopping lebih plus ujung2 tahun kn ader Y.E.S (year end sale) kn..uishh..mmg abis wet bonus aku..hahahhaha..time2 cmni la sume klabu mata nk beli..

So, dlm kebuhsanan yg amat, aku heret la kaki aku ni p library..p cari bahan tuk d baca..konon nk cari bahan tuk mengalihkan kebuhsanan aku ni..hehehehe..dlm byk2 buku yg ader kt library ni, aku terminat lak kt satu buku ni..

Tajuknya "Gurukah aku, atau..." aku amik n tgk kulit luar..ilustrasi nyer simple jer..gune kartun..buku ni karya Norbi Husin..buku ni menceritakan pengalaman beliau sendiri..at 1st, dier ceritakan sal dier as student skola n view dier on some teacher yg ajo dier..smbil2 tu, dier bg la cadangan kt guru2 skrg how to handle their students..pastu dier ceritakan pengalaman mase dier jd cikgu..aku tgk, dier ni mmg disukai students la..then, dier cerita masa dier jd pengetua skola..cabaran2 dier handle pelajar but at de same time dier kene jaga kualiti cikgu2 yg dok bawah pengawasan dier..overall buku ni leh membantu la cikgu2 skola cmner nk attract student tuk minat ape yg d ajo..cmner nk handle certain2 isu pelajar n ape pelajar pikir tentang cikgu dorg ni...hehe..tp aku ni handle budak2 yg da besau..leh gak kot applied sket2..hehehehe

Buku yg kedua ni aku da baca n abiskan awl..but aku suke nk kgsi la buku yg aku rase enjoy biler baca..tajuk buku ni "Remember Me" hasil karya Christopher Pike..aku suke kn tulisan dier sbb mudah nk pham n baca..plus aku suke kn genre citer yg dier tulis..aku suke baca buku sal vampires o idup lpas mati a.k.a ghost..hahhahaha..buku ni kisah nyer sal Shari Cooper..dier ni student kolej..satu ari lpas beday party kawan dier, dier terjatuh dr balkoni n mati..kematian dier tu d klasifikasikan sbg bunuh diri..tp Shari ni wandering n xmati..dier dpt tau sebenarnyer dier d bunuh..n masa dier masih d alam roh, dier marayu la kt "org alim" tuk roh2 yg xmo pergi ni tuk 'idup' semula..last2 dier msuk dlm tubuh badan sorg pompuan n trus kn idup cm biase..susah nk cmpress citer yg ader 300++ pages ni..hahahhaha..but i really enjoy reading it..kalo korg sukakn buku2 n genre yg bukan romance, aku suke nk suggest, baca la buku novel ni..hehehehhe..aku still cari buku2 yg seumpamanya dgnnyer..kang aku update kalo jumpe..hhehe..

No comments:

Post a Comment