Nuffnang Ads

Sunday, January 22, 2012

Misi Mencari Kerang Bakar


Da berminggu2 da tekak aku dok tingin nk mkan kerang bakar..masa balik umah parents ritu xsmpat nk mkn sbb kitorg balik kampung mama..so mmg xsmpat nk cari..so, biler da balik Batang Kali, tmpat aku cari rezeki tu, da mlas nk cari sbb nk mkn kerang bakar sorg2 mmg xla kn..?mane best nk mkn n layan kerang bakar sorg2..jgn ckp kerang bakar, nk dinner kt luar sorg2 pn xder mud..tp last2, ader la kawan aku ni bawak aku mkn kerang bakar kt tmpat best..hehehehhe

Kebetulan aku mmg lgkah kanan sbb dier baru dpt bonus..jeng..jeng..kalo agak2 aku paw dier sket, luak x bonus dier..?stakat kerang bakar xpe kot..hahahha..dier tggu aku kt satu restoran ni..Tajuknya Pulau Ketam Ikan Bakar..kt Bukit Tinggi, Klang..restauran ni sng nk cari sbb dok kt corner..dekat sgt la ngn Giant Bukit Tinggi tu..hehehehe..senang la nk cari..


Restauran ni selesa n leh la menampung rmai diners..xckup kt bawah, rajin2 la nek tgga tuk ke tgkat atas ye..hehehhe..mase kitorg smpai mmg time tuk dinner, so rmai org la..tp dpt tmpat duduk je, waiter tu bg kitorg menu tuk order minum n nasi je cz kitorg kene bangun tuk pilih haiwan laut ape yg kitorg nk mkan..then, pas pilih haiwan ape baru leh pilih nk d apekan ngn mereka itu..antara haiwan yg boleh dijadikan lauk ialah berjenis2 ikan, udang, sotong, siput sedut, kepah n ketam..menu lak leh pilih sendri ikut preference masing2..


Dari berjenis2 ikan n haiwan laut yg len, kitorg pilih kerang (of kos tuk d bakar ) n jugak ikan pari..tajuk masakan tuk ikan pari tu ialah Pari Penang Grilled...masa kerang bakar tu smpai, sos yg dorg sediakan bukan stakat sos cili cm yg biase kiter makan kt kedai tu..tp, sos ni disediakan khas..sedap..ader rase2 halia, serai, bawang putih..mmg mabeles wat cicah..Ikan pari tu pn sedap..isi lembut je..hehehehe..

Tp kalo la restauran ni ader wat side dish msti lg best..cth cm tomyam ke, sayur2 kailan ke..msti lg mabeles..hehehhehe..tp dlm menu juz ader sayur masak smbal je..sayur ni bukan kailan atau kangkung atau pn sawi, tp kacang panjang n kacang botol dimasak smbal..huhuhuhu...but still, its a place yg patut dicuba..sedap n menu pn ok..hehehehe

No comments:

Post a Comment