Nuffnang Ads

Wednesday, July 25, 2012

Da Ramadhan da..

Selamat menjalani ibadah puase kepada sume ye..actually, rini da 5 Ramadhan da..aku yg lmbt update sbb kesibukan klas n esaimen student yg xabis2..hehehehe..so, rini, mase tgh lpang2 ni smpat la nk jengah sket blog aku ni..

Tahun kedua da aku puase jauh dr mama n ayah..huhu..Nasib bek, 1st Ramadhan ritu jatuh ri sabtu, so aku pn rase xsabar trus balik Klang ptg Jumaat tu nek komuter..Then, En. Hanafi amik la (even dier amik lmbt, tp smpai umah jugak la akhir nyer)..mase nek komuter tu, terpaksa la aku bersempit2 ngn student skola/asrama yg dpt balik umah tuk sambut bulan pose ngn family..huh!!mcm2 gaya ader..

Ari pertama puase, kebetulan same ngn ari jd angah, so kitorg decide tuk buka puase kt luar..yela, mmg tiap2 kali beday, kitorg akan sambut kn..so, xterkecuali la time bulan pose ni..hehehe..Kitorg decide tuk mkn kt restoran kegemaran ayah, iaitu Sg. Bagan Seafood Restaurant kt Port Klang nu ha..kali ni kitorg berbuka puase bertujuh..mama suh ajak Hanafi n Sero buka sama..so, rmai la gak tu kn..hehehe

2nd day puase, aku da sayu sbb nk kene ready beg tuk balik..en. Hanafi yg akan anto..tp sebelum tu aku kene berbuka dulu ngn family dier..frankly spiking, aku rase awkward..adehhhh..tp d sbbkn aku da biase kalo p kursus pn mingle ngn org yg aku xkenal sebelum ni, so aku tebal kn muke gak la..huhuhu..malu..

Masa ari pertama aku kene berpuase dr jauh ni, aku termissed sahur..aiyoooo..sgt rugi..n de whole day, aku sgt lemau..hahahaha..mcm kain buruk pn ader..hahahaha..then 2nd day aku da ok..mase 1st time aku jengah bazar ramadhan Batang Kali, mmg meriah..tp yg berjaya aku beli ialah puding jagung n murtabak ayam..hehehe..kalo lebih2, tu sume nafsu tu..n pling klako ari keempat puase, aku terbayang megi kari buh telor..perghhhh!!!mmg sedap even aku terpksa buka sorg2..hahahaha!!!

Watever menu pn aku buka n sahur..samada berseorangan atau ngn family, hanya satu jela aku harap..Biau Ramdhan aku diberkati..-insyaAllah..n arap, u ols gak cmtu k..amik la peluang terawikh n bertadarus..bulan2 len ne ader kn..hehehehe..niway, Slamat Berpuase ye sume..

No comments:

Post a Comment