Nuffnang Ads

Monday, March 18, 2013

Istana Bambu, Ampang

Tempat mkn lg???Hahaha..Yeahhh..Misi menggemukkan badan en.hubby yg nipis tu bermula (jeles sbb badan dier lg pipih n nipis dr i..Oh, no!!!) Kali ni, aku pilih kawasan Ampang tuk p makan..Sbb pertama, xla jauh sgt nk p dr umah kitorg ni kn..Hehehe..2nd, sbb mmg aku da lame aim nk p sini, cume masa je xder..So, biler kitorg amik cuti tuk saje2 rehatkn minda n badan, time ni la aku redeem kt en. Hanafi nk mkn kt sini..Hehehe..Cm biase la, dier mmg anggukkan je la yg aku mintak tu..hhehehe..Luv u la, abang!!!

Pintu gerbang Istana Bambu
Cari restoran ni mmg xsusah..Dkt sebelah MRR2 je..Dr hiway tu da leh nmpak da signboard restoran tu..Biler masuk kawasan restoran tu, pintu gerbang je da nmpk cm xsabau nk masuk..Da name pn Istana Bambu so, pintu gerbang dier konfom2 la pkai bambu gak kn..Hhehehe..Sebelah kanan pintu gerbang tu ader sawah padi..Ijau je tgk..Aku pn super excited la sbb cm canggih ader sawah padi kt situ..Hehehe..Kt kawasan padi tu jugak ader surau yg disediakan tuk pengunjung tuk solat..

Surau di tengah2 sawah padi

Sebenonyer, kitorg dtg bertiga..Kitorg amik adik en. hubby, Rafiq kt UIA, n bawak mkn skali..Bru la meriah..Hehe..Mmg sengaja aku suh en. Hanafi wat reservation tuk duduk bersila..Tuk info, restoran ni menyediakan tempat duduk bersila n atas kerusi..Kalo nk dok bersila, leh dok kt pondok buluh..hehe..Decoration restoran ni mmg kelasssssss...

Tiba masa tuk pilih menu pulak..Disebabkan kami dtg bertiga, leh la try byk sikit menu..Kalo berdua je, xmuat perut kitorg cm masa makan kt Sukhothai (lihat entry) ritu..Hehehe..Aku belek2 la menu yg pelayan tu bagi..Lpas 10minit belek, akhirnya aku n en. hubby decide tuk try Ikan Siakap chinese style, Squid salted egg, fried crispy beef n shark fin with crab meat soup..Pastu, Rafiq pulak mintak minuman paling canggih..Aku lupe la ape namenyer, tp it cost RM10.00..Hahahaha..




Pondok2 tuk makan bersila..Leh masuk max 6 org kot..



Sambil2 tggu mkanan smpai, Rafiq dok jalan2 kawasan restoran lpas solat kt pondok dekat ngn sawah padi tu..Dier kater ader tempat tuk BBQ, ruang yg besau kalo ader org nk wat makan2 besau tuk family day atau dinner opis/jabatan..Kalo nk wat majlis bertunang ke, wat majlis reception ke atau ape2 majlis pn, leh wat kt restoran ni..Kawasan besau..Cm best la..

Shark fin crab meat soup
Fried Crispy Beef
Squid Salted Egg
I love de taste of squid salted egg..Mane x nyer, telur masin wat goreng ngn sotong..Rase yg berlainan, tp sedap sbb rase telur kuning telur masin tu melekat kt sotong..Yummy!!Hehehe..Pastu fried crispy beef dier pn sedap..Daging lembut je,xliat pn..Mmg mantoppp!!!Hehehe..Kitorg spent mase omos sejam tuk abiskan sume makanan..Ikan tu sedap..Sbb chinese style kn, so rase dier ader rase2 halia n bawang putih..Even agak kering, tp sedap la..Cume salah aku sbb xoder makanan berkuah..Soup yg aku order tu xseswai d buat makan ngn nasik..Last2, nk xnk, terpksa la aku makan nasi n lauk2 sekalian bersulam kn sup shark fin..Hahahahaha..Da abis, apalagi???Bayau la..Semua skali en. hubby bayau RM150++ la tuk hidangan makan malam di Istana Bambu..

Overall, mmg mkn kt cni sedap..Puas..Kenyang..Tenang..Hehehe..n paling obvious, mkn kt cni mahal..Hahaha.Rating tuk decoration+menu ialah 4.5..Penah masuk JJCM ni..

No comments:

Post a Comment