Nuffnang Ads

Friday, May 3, 2013

Demam Pilihanraya...

Arini (3/5/2013, Jumaat) kitorg kt opis ni da lemau da..Maklumla, sume da semangat nk memangkah da ni..Haha..Kt opis pn da relaks2 sbb most of students di berikan cuti disebabkan lecturer dorg pn da start cuti nk mengundi kn..Da start balik kampung da..Hehehe..Da tanggungjawab kita la nk pilih pemimpin..Cewahh..

Biler bukak paper, konfom pasal PRU13..Dato' sini wat kempen, Tan Sri sana wat makan2, Datuk Seri p turun padang..Yela, nk meraih undi kn..Mcm2 cara la encik2 YB ni wat..Maknanya, sihat la demokrasi negara kiter ni..Rakyat memilih pemimpin yg benar2 layak..So, cmne nk tunjuk dorg layak??Dgn cara berkempen la..Hehehehe

Satu yg aku kurang setuju is penyokong2 parti yg bertanding tu lebih kuah dari sudu..Biler bukak fb, rmai je yg nk jadi tukang kempen YB..Paling xbest biler da start nk cari kesalahan parti lawan..Pendek kata, parti yg dier sokong sume wat bnda betul n parti lawan byk pulak slahnyer..Aku suggest la kt dorg ni, biau la org kata kite mengungkit ape yg kita da wat tuk rakyat dari kita dok buruk2 kn org..Citer je yg baik2 sal parti sendiri..Promot parti sendiri tnpa memburuk2 kn parti lawan..Takut ader pengundi xkuat pegangan, leh trus percaya ape yg dikempen kn..Hehehehe..Betul x..???Rakyat skrg da reti nk menilai..Biar la mereka menggunakan hak mereka sepenuhnya..


Encik2 blogger parti da start edit2 pic yg memalukan tuk tujukan kepada bakal2 pengundi parti lawan agar mereka memilih parti yg dorg sokong..Mula la keluar mcm2 teori yg bukan2..Ada fakta yg dipesongkan..Ada gambo yg di edit2 menjadi kurang benar..Ini aktiviti kurang sihat la kot..Hahaha..Bukak FB skrg ni, mmg aku xsangka biler rmai di antara kawan2 aku yg da jd YB..hahaha..Ada bakat rupenyer dorg ni..Ader yg terlalu outspoken..Sepatutnyer, kene la hormat kwn2 yg xsokong parti yg sama..Bg aku, ckup la sekadar merahsiakn ape yg korg nk undi..Undi kn rahsia..Hehehe..

PRU13 ni byk da pembaharuan yg SPR da wat kot..Termasukla menggunakan dakwat kekal..Dakwat tu aku baca kt paper, xleh ilang walaupun dibasuh menggunakan sabun ataupun bahan peluntur..Dont wori, ianya meresap ke kulit da boleh digunakan tuk solat..Dakwat akan  mula pudar sehingga 7 ari..Ini untuk megelak daripada pengundi hantu..Da undi skali nk undi lg skali..Hahahha..Rajin tul..

Tp yg bestnyer,frankly speaking aku sgt suke lagu Jom Mengundi nyanyian Tomok, Shiha, Ayu n Black..Mmg aku hafal..Sanggup aku benti basuh pinggan kalo lagu ni kuar kt tv..korg cari la lagu ni kt Youtube ek..Besstttt..En. hubby pn geleng kepala tgk ketaksuban aku kt lagu ni..Hahaha..Kalo da dgr skali, konfom smpai mlm aku nyanyi..

Satu lg yg aku tgk kwn2 aku ni excited time ngundi ni biler dpt duit saguhati balik kampung tuk mengundi..Kalo org2 yg merantau jauh tu mmg hoyeh2 la..mahsyukkk..Lg pasal duit, biler petugas2 pilihanraya leh la dpt wang saku lebih sbb dpt upah bertugas time pilihanraya..Bestttt..

BTW, Slamat Memangkah Pemimpin Malaysia ye..


No comments:

Post a Comment