Nuffnang Ads

Friday, November 8, 2013

Mengintai Si Comel kt UMRA

Ri sabtu lepas en. suami ajk p booking sepital tuk deliver nnti..Dier pilih Umra Shah Alam kt seksyen 13..Aku ikut jela pilih mane2 pn..Lgpn pemilihan hospital ni setelah dier wat tinjauan harga n review hospitality yg bersepah kt tenet ni..Cm biasa la kn, ader yg komen best, ader yg kater xbest..Tp aku rase mane2 hospital pn review lebih kurang same je..

Lpas decide tuk deliver kt Umra, aku start ngn 1st check up trus..Sekurang2-nya, aku kene check up 3kali kt sini sebelum deliver..Mula2 aku dtg pg, dlm kul 10..Tp bkn main rmai lg umat manusia kt cni..Smpai yg preggy pn terpksa la berdiri gak sbb rmai pulak org pg2 kt situ..Biler aku nk daftar, staff tu suggest aku dtg ptg sbb time tu da surut sket org katernyer..Kitorg pn ikut la suggestion tu..Ptg p sana balik mmg org da kurang sket, tp still la rmai cume xseramai pg td..

Biler smpai turn aku, syiokk la sbb dpt la aku n en. Hanafi intai si kecik dalam perut ni..Pling berdebar nk tau growth dier n sihat ke x..

Mase tgk dier, dier tgh men kaki..Muke xnmpk jelas sgt mula2 sbb tgn n kaki sume dier bwk depan muke..Sonografer tu dok goyang2 perut aku bg si kecik ni alih tgn dier..Hahaha..Bukan men suke lg dier ngn kaki dier tu..Sementara dier dok men2 ngn tgn n kaki tu, sonografer dok tunjuk ukuran2 kepala, tgn, kaki baby..Alhamdulillah, sume nyer ok..Tulang belakang pn ok..Pastu, masa tgh dok ukur2 tu, sonografer ckp "Ha, dier da alih tgn..Cpt2..Kiter tgk muke dier" hahahaha..Aku n en. Hanafi dok gelak la sbb sonografer berbangsa cina tu mmg friendly..Nsib cpt snap sbb lpas tu dier dok nyorok kn lg muke dier..

Sex baby?Jeng..jeng..jeng..Hahaha..Aku n en. Hanafi da tau da sbb mmg jelas dier tunjuk..Tp biau la rahsiaaaaa..Hehehe..

Siyesly, tgk dier bergerak2 dlm perut ni wat aku sebak..Dlm ati xputus2 ucap syukur sbb tgk dr scan tu dier sihat..n spanjang masa mmg berdoa dier senang dilahirkan..Dgr degup jantung pn da terasa sgt membahagiakan..Hehehe..Sonografer kate baby aku tembam..Hahahaha..Alahai, lg xsabar rasenyer nk menatap bambam mama ni..Hehehe..

Biler da siap sume check up, aku tggu sekejap sebelum bayar bill..Tuk scan tu, aku perlu membayar RM180..Aku lum leh komen ape2 sal servis kt hospital ni sbb ni kali pertama aku berurusan ngn hospital ni..Tp leh la korg rujuk web page rasmi dier tuk tau lebih lanjut perkhidmatan yg disediakan Umra ni..Pe2 hal pn, meh aku share sket hasil mengintai aku tu..Heheheh..

Da 29 week..11 week to go..Dup dap dup dap..
Cak!!!!

:. notakaki - sewaktu aku wat check up ni, aku dpt berita buruk pulak..Nenek (sebelah ayah) telah pulang ke rahmatullah akibat dr komplikasi buah pinggang, kencing manis n darah tinggi..Al-fatihah..semoga arwah nenek di tempat kn di kalangan org2 yg beriman..Xdpt la dier sambut n tgk cicit dier yg 1st ni..

2 comments:

  1. RM 180 inlcude 3D sekali, alhamdulillah murah la dear...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula..Mmg murah sbb sonografer tu akan cari jugak muka baby smpai dapat.. ~melting even nmpk idung je time tu~..heheheh

      Delete