Nuffnang Ads

Tuesday, December 29, 2009

Mines Wonderland Theme Park


Care len nk spent mlm korg ngn family n nk tgk sesuatu yg best n menarik, aku rase aku leh bg cadangan...cube la p Mines Wonderland Night Theme Park kt Seri Kembangan tu...kalo dr K hell amik mase 35 minit je..park ni akan d buka pda pkul 5ptg smpai 11mlm tuk ari ahad n sabtu (wiken) and public holiday...n pukul 6ptg smpai 11mlm tuk ari2 biase (isnin-jumaat)..jgn dtg ri isnin sbb ari isnin park ni akn d tutup...

Aku da penah p dulu mase aku kecik2..n mmg byk attraction tuk korg enjoy...so kalo dtg awal, leh rase n tgk sume nyer...heheheheh...seingt aku, mase aku p tu aku enjoy la nek tram..pusing keliling park tu n tgk mcm2 haiwan ader kt ctu...cth nyer cm rimau..kaler dier putih n ngikut kpd ingatan aku, haiwan tu hampir pupus...pastu grak la p tmpt cm snow house..biase la..kalo da ader salji palsu,sejuk mmg tetap terase...kt cni gak ader mcm2 sculpture.. cm igloo, umah2 ice n etc..heheheh...n kt cni la aku enjoy de most...hahhahha..sbb kt cni xder salji kn...

Da nek beku bdan aku, kitorg kuar n nek lak cm ala2 boat..mmg jarak dier bwk tu wat aku xpuas, tp ok la...biler mlm, lg skali nek cm ketapi..pusing2 lake tu n nmpk mcm2 bntuk dihiasi ngn lampu warna warni..cm swan, itik, etc...mmg superb la...then, seingt aku ader show gune fountain water yg akn begerak ikut muzik..heheheh...but sebelum tu akan ader persembahan kebudayaan n penutup nyer ader la musical fountain ni la...

Ni ikut pengalaman aku yg hampir luput kt ingatan aku ni..n aku rase aku nk p lg..tringin lak..hehehe...tp selen dr yg aku citer td, aderbyk lg kot attraction yg ader..aku sentiase ingt kt park ni ader replika syiling yg besau..hehehhe...selen tu ader water taxi...enjoy!

Tuk summary operation hours dorg ni ader la spt berikut:
  • Selasa - Jumaat : 6pm - 11pm
  • Sabtu & Ahad : 5pm - 11pm
  • Public & School Holidays : 5pm - 11pm

*tutup on Mondays kecuali masa cuti skola or public holiday jatuh pada ari isnin...

Ni lak harga2 yg patut korg bayar mase nk masuk Theme Park ni:

  • RM32 - dewasa
    RM21 - kanak2 d bawah 12 thun
    RM20 - warga emas yg berumur 55 thun n ke atas...



No comments:

Post a Comment