Nuffnang Ads

Friday, December 11, 2009

Soto Time!!!

Hehehe..aku nk citer sal mkn lg..hahahha...kali ni aku nk gtau yg mama msak soto lak..pg2 lg mama da bgn sbb nk ajak p pasar..kater nyer nk msak soto rini..da bosan la tu nk msak lauk byk2..hahahah..

Blek jer dr pasar, kitorg trus gotong royong kt dapur..aku nk msak tu xla kot..juz tolong kupas2 bawang, hiris2 daun sup..yg len, sume mama yg wat..hahaha..giler kentang aku xreti msak..hahahah..cian hubby aku kang..aku greng kn tlur la gamak nyer...

Xsusah pn nk wat..aku tgk mama wat cm senang jer..bahan2 pn bkn susah nk cari..kene ader ketupat..kalo xder xpe..kiter gune alternatif len ngn rebus je ketupat segera..mudah kn..?hahaha...pastu kene ader ayam..aym tu kene goreng n d cuil2..pastu kene la hiris daun bawang, goreng kacang..stgh org suke buh taugeh, tp aku xsuke..huhuhu...Pastu nk msak sup tu pn cm msak sup biase jer..sup ayam..rase nyer xla susah nk wat sup ayam tu..


Ha...penyedap soto ni ader la smbal kicap..baru la mengancam..hahaha..sambal kicap ni expertise aku..mula2 tumbuk la cili api ikut la rase..kalo nk pedas tumbuk la byk2,kalo takut perut meroyan, tumbuk sket suda..hahahha..pastu tumbuk skali bwg putih..da siap menumbuk,buh kt bekas, tuang sket cuka..sket je..jgn ngarut nk letak byk..then, buh la kicap smpai tutup sume bahan2 yg da d tumbuk tu..heheh..

Masa tuk mamam...time ni la korg buh daun sup n bwg goreng..selain nk cntik kn menu tu, mmg nk bg rase yg lebih best..huhuhu...n jgn lupe smbal kicap tu..fuhh..segar tul mkn sup ni..

Jemput mkn kwn2...hehehe..

No comments:

Post a Comment