Nuffnang Ads

Monday, April 16, 2012

Cinta Muka Buku..



Tgk tajuk entry je msti korg ingt aku nk komen sal lagu Najwa Latif tu kn..?well, nk kater directly ader kene mengena tu xla..tp indirectly mungkin la kot..hehehe..tp aku pecaya n yakin ader antara korg yg berkenalan ngn pasangan (suami/isteri/tunang/gf/bf) thru Facebook kn..?pendek kater, lagu dak Najwa Latif ni mmg kene tepat la kt btg idung korg..hehehhehe..tp since lagu Najwa Latif tu sgt unmatured, ader yg xnk ngaku kn..?hahaha

Kalo korg berkenalan ngn pasangan thru FB n ader yg tnyer cmne cara korg berknalan sebelum kawin, brani ke nk jawap korg berkenalan thru FB..?aku..?berani je kot..haha..kalo da kt FB jumpe jodoh, nk malu watpe kn..?hehehe..tp siyesly, org yg akan tnyer n dpt jawapan tu akan wat muke pelik..n followed by dis question...."BETUL KE..?XTAKUT KENE TIPU..?" hahahahha..percaya x..?

Pecaya o x, but its real..dunia skrg da mkin maju..kalo dulu org bercinta thru surat, ape beza skrg..?kalo teknologi pn berevolusi, cara nk menjalinkan hubungan pn ikut same berevolusi la kn..?dari pkai surat yg wangi2 n berterabur bedak ke bergayut kt public fon berjam2..skrg ni online je smbil tersengih2 depan pc/lappy/smartfon..hehehehe,,

Aku xkater yg bercinta n dpt jodoh thru FB ni sgt bagus..cume, ader yg berjaya melaluinya n ader yg kene tipu..berhati2 la..xsume lelaki jahat n xsume lelaki baik..biler kiter online berjuta org join skali..n kalo chat ngn org, jgn ingt niat mereka cume satu..Beware!!!especially kt gurls...
Here, some tips sbb aku pn da lame terjebak dlm chat online,n mase muda2 dulu brani2 gak aku jumpe org yg aku chat tu..n alhamdulillah, aku xjumpe ngn org jahat pn..tips :-
  • Jgn percaya 100% kt ape yg korg chat tu esp biler citer sal status (single)..Slalu ingt kn diri sendri yg lelaki tu da berpunya untill dia buktikan sendri..(jumpe/waktu kol/name2 pompuan dlm henpon)
  • Tgk cara dier chat tu..kalo ader unsur2 gatal, nk yg bukan2, tolong la start jauh kn diri dr dier..stop berchat ngn dier lg bagus, cz kalo dier eklas, dier xkn mintak thru FB..
  • Jumpe jgn berdua shj..bawak la kwn2..senang nnti kalo korg d ape2 kn..
  • Kalo dier mintak no fon, hold dulu..lelaki yg eklas akan tggu korg bg dgn rela ati..dorg xkn desak n lg worst biler da xdpt trus xmo chat..nmpk sgt kn..???


No comments:

Post a Comment