Nuffnang Ads

Monday, April 30, 2012

Shopping Secara Online

Aku n angah (my sis) mmg shoppingmate yg sgt baik..baik dr segi menghasut supaya membeli belah brg2 yg nmpk sgt capturing my eyes smpai la ke makanan..hahahah..pling best, even kitorg xkuar umah pn, RM kitorg kuar mcm air..sume gara2 kemajuan n kemodenan teknologi- SHOPPING ONLINE

Slalunyer aku n angah cuci mata kt Fb jer..skrg ni Fb aku mmg penuh ngn shoping page compare to page kwn2 aku..heheheheh..mostly aku window shoping tuk baju n tudung..beg pn ader gak(dr murah ke sgt mahal pn ader)..ermmm..ape lagi ek..?ooo..aku slalu ushar lenses gak..kalo rajin, byk lg brg2 yg aku dpt window shop..n byk kali gak la aku n angah terlajak, konon2 nk window shop jer, alih2, terbeli pulak..adehhh..ni yg aku ckp, even xkuar umah pn, RM kitorg bukan men lebat lg kuar sbb dok mentransfer kt org2 yg berkenaan..

Biler aku ckp byk dr harta2 (brg2 cm kasut, beg n tudung) aku dr hasil pencarian aku thru shoping2 page yg bersepah kt tenet xkira la dr blog or dr Fb, org akan ckp aku org yg berani sbb percaya nk wat transaksi thru online..yela, kiter xdpt lg brg nyer, tp wet da bank in..hehehehhe..so far, aku masih bernasib bek sbb aku dpt la brg2 yg aku order tu..hehehehhe..

Knp aku pilih method ni tuk membeli belah..?BTW, aku still kuar umah tuk shop, xder la smpai sume brg aku beli online..cm kasut, siyesly, aku xpecaya sgt2 sbb saiz takut xkene even kiter da measure gune tape..tp masalah nyer, kasut2 online sgt tempting..tp aku xbrani sbb aku ader particular type n regulation tuk beli kasut..hehehehe..aku membeli belah thru online sbb brg yg aku beli tu esp. tudung mmg sgt unik..kalo ader yg jual2 tudung with de roses kt tepi2 tudung tu mmg aku grab jer..heheheheh..

Tips tuk korg2 yg nk shoping online ni xbyk tp at least ader la gak dr senarai ni yg korg leh apply...

  1. Tgk shopping page tu punyer customer testimoni..biase nyer customer yg da dpt brg akan gtau kt owner page yg brg telah slamat d terime..
  2. Owner page akan tggalkan fon number atau pn alamat tuk d hubungi..kalo brg xsmpai, korg leh la gtau yg brg still lum d trime..
  3. Biase nyer owner page akan bg trekking code kalo dier anto gune pos..korg leh cek sndri kt pejabat pos brg2 korg tu..
  4. Bisnes yg da lame n d percayai biasanyer akan bg regulation2 tertentu..cth nyer, lpas pyment kiter kene tggalkan ref.number, n certain2 info yg dier patut tau..ader jugak yg kene isi borang tuk memudahkan pengurusan penghantaran barang..
  5. JGN transfer sepenuh nyer tuk barang2 pre-order..bayau deposit dulu pn xpe..stgh lg akan d bayau selpas brg slamat smpai kt tgn korg..
Tp suke tuk aku ingt kn kt cni, bukan sume brg leh korg beli online unless korg punyer guts yg sgt kental tuk beli..cth nyer cm gajet2, lux stuff, jam2 mahal..better korg p kedai n beli..pegang n sentuh..So, SELAMAT BERSHOPPING ONLINE!!!..hehheheheh

No comments:

Post a Comment