Nuffnang Ads

Monday, February 18, 2013

Restoran Big Brother,Yummy!!!

Setelah sebulan aku xbalik umah mama n ayah kt Klang nu ha, aku berjaya balik minggu lpas..Mana x nyer, aku cuti MC seminggu n 'berpantang' kt umah mama seminggu..Lpas seminggu trus je bz ngn event2 kolej..So, biler dpt balik ni kebetulan pulak beday Yun da odw da ni..Then, kami bajet nk sambut in advanced n again smbut belated beday kami bedua..Hahaha..

Sebelum aku balik mama mmg da tau da kitorg nk p ajak makan2 sbb mmg tu acara bulanan family..Tp as usual jugak la kitorg xtau nk mkn ktner..Biler tnyer.sume xder idea..Sume tempat best da biase sgt mkn..So,aku mulakan survey dgn soklan "nk makan seafood ala thai ke western?"..Kalo xder jawapan gak, mmg aku bawak p mkn char kuey teow je..Hahaha..Survey ckp nk mkn western..

So,aku try tnyer kt en. Google 'makanan western best di Shah Alam',then, kuar la beberapa name2 restoran yg berpotensi tuk aku cube..Lpas aku short listed kn beberapa name2 restauran berdasarkan bantuan blog2 n review2 dr pengunjung2 restauran, akhirnya aku memilih tuk makan kt Big Brother Grill kt Shah Alam, Seksyen 7..

Mlm sabtu yg sejuk n hening, di tambah dgn ke'excited'an kitorg kuar makan bersama, ktorg pn meredah la jln tuk ke Seksyen 7, Shah Alam..Pening sket nk cari restauran ni sbb restauran ni agak tersorok n agak ke belakang..Kami ingt sederet ngn Paparich, tp sebenonyer ia berhampiran dgn Old Malaya Kopitiam..Jgn salah kopitiam lak ye tuk jd kn landmark..Ader org yg da putus asa nk mencari, biler jumpe Big Taste je trus masuk..Hehehe..Tp berkat usaha n kerajinan kepala kitorg dok teleng2 mencari, akhirnyer kami berjaya la mkn kt Big Brother ni..

Masa kitorg smpai tu, mmg da rmai org da..Rmai yg dtg dgn kuarga..Dpt tempat duduk je, trus waitress tu bg menu..Tgk tagline pn cm ala2 best je "When Great Food and Great People Meet"..hehehe..Buka menu je rase da mouthwatering (alahai, tingat isi menu skrg ni pn da terliur..)Kitorg kalo leh nk cube makanan yg berlainan..Leh cuit angah sikit, yun punya sikit, mama punyer sikit, ayah punyer sikit n en. hubby punyer sikit kn..Hehe..

Last2, kitorg da determine menu ape kitorg nk cube..Ayah nk fish n chip..Mama pilih chicken grilled..Angah n en. hubby makan chicken chop parmigiano, aku lak try rice baked chicken cheese..Ha, yun punyer la paling susah nk nyebut..Au gratin chicken char-broiled kot bunyi nyer..Smpai je, trus senyap sambil menikmati makanan tersebut..Errrrrmmmm..Yummy!!!I like it very much..Aku suke rasenyer..Sume cukup n ikut tekak..Rase berbaloi la kepala dok teleng2 mencari restauran ni awl2 td..Hahaha..


Fish n chip tu mmg ckup rase..Gune ikan dory kn, mmg sedap n lembut la tekstur ikan tu..Aku tgk ayah diam menikamati ikan itu..Mama lak excited biler menu dier smpai..Mama ckp sos (bole pilih nk black pepper o mushroom) tu sedap..Ayam tu da diperap ngn rempah n herba2..Pastu, boleh pilih nk served ngn mashed potato or korg nk fries..Menu angah n en. Hanafi lak parmigiano tu sedap gak..Ayam, mashed potato n gravy yg dok atas ayam tu mmg blend ngn baik biler kitorg masukkan dlm mulut..Its Yummy!!Aku lak suke ngn rase ayam n cheese yg byk kt nasi tu..Cume kalo kering sket cheese tu, mcm rase lg terangkat kot..Presentation pn kalo ader garnish sket2 pn lg wat selera nek..Yun punyer menu pun sedap..Ayam da diperap terlebih dulu dgn Big Brother Homemade Italian recipe..Perggghhhh, sedap!!!Sume hidangan2 ayam didatangkan dgn side dishes fries/mashed potato n coleslow berwarna puple (mgkin gune salad purple)..Sedap.. (adeh, rase terliur..)

Lpas mkn, ape lg...Bayau la..Hahaha..Tuk 6 org makan dgn menu n air yg pelbagai, kitorg di cas RM157.80..Kire ok la kn..Normal la tuk makanan western..Aku suke decoration restauran..Cosy n selesa n xterlalu sarat ngn tema..Mkn bawah dim light oren, mmg nmpk makanan tu jd sgt menyelerakan..I think, i made a right decision to celebrate Yun's Beday in Advanced here..We had pleasure eating time together..


1 comment: