Nuffnang Ads

Friday, October 4, 2013

Maggi Ketam Kuantan

Adeh..Kene attend kursus pulak..Kuantan pulak tu..Nasib bek kuar memo kursus ni, kursus wajib pergi, kalo x mmg aku tolak je awl2 sbb 10 ari wajib berkursus aku da setel kn awl tahun lg..Tahun ni je aku da attend lebih dr 20 ari berkursus..Sgt exhausted, tmbah2 lg tgh 'membuyung' ni, tdo hotel pn jd xselesa..Cek punyer cek, upenyer kawan 'kepala giler-giler' aku pn dpt gak kursus ni..So, aku pn mulut ader senyum sikit la sbb cm da tau je senario perjalanan kursus aku nnti..

Aku gerak p Kuantan smbil2 pk2 nk mkn ape time kt Kuantan nnti..Mmg aku tau, rmai yg akan suggest Tanjung Lumpur sbb kt situ berderet kedai2 seafood n ikan bakar yg mabeles kn..Selit jugak la cita2 nk mkn kt Tanjung Lumpur sbb nk mkn ikan bakar kata kwn aku tu..

Tp....pd mlm kitorg berjanji nk mkn kt situ, kwn aku ni tertido smpai lupe diri..Kul 9 bru kitorg kuar ke Tanjung Lumpur, n of kos la kedai sume da penuh..Last2, kitorg xdpt la mkn kt kedai popular kt situ..Tajuk kedai tu Ana Ikan Bakar Petai..2,2 cawangan dier penuh..Da bkn rezeki la kot nk mkn kt situ sbb kitorg kelaparan yg amat..Last2, kitorg belokkn kereta masuk ke restoran Wild Wild Western Food..Restoran ni xrmai org time tu plus mmg restoran ni tepi jln, sng nk nmpk..Letak kt Tanjung Lumpur tu jugak..

Aku duduk je, mata aku da xleh alih kt menu lain selain Maggi Ketam..Apalagi, maggi ketam la aku order..Minum lak sirap ais, mmg cm mabeles la kn..Hahahaha..Biler smpai je yg aku order tu, TADAAAAAAAAAAAAA.....mengancam kn?

Harga tuk maggi ketam ni agak mahal la..RM 18-25 mengikut harga pasaran ketam..Aku try jela kn..Xpenah pulak aku jumpe kt Klang, so, why not kita rase kt Kuantan kn..Rasa?Cm maggi kari yg biasa cume ader rase manis2 sikit la sbb air ketam tu da masuk dlm maggi kn..Presentation dier, mmg terbaik..

Kwn aku lak mls nk lyn kopek2 ketam ni..So, dier pilih menu2 len..Antaranya ialah..........

Murtabak Daging Special

Sotong Goreng Tepung

Nasi Goreng Cendawan- tp mmg meriah la nasi goreng dier sbb ade udang, papadom n telor mata..Kwn aku mmg peminat setia telor mata goyang ni..Siap simpan tuk mkn last skali..Huhuhu
Burung Puyuh Goreng Kunyit..

Overall, mkn kt cni ok kot even dis is not de very best choice kn..So-so je..Xder la gempak tp xde la smpai frust sgt ngn mkanan dorg..Kitorg spent dlm RM70 kt cni..Ade menu yg aku xsnap..Kakak yg dtg mkn skali ngn kitorg order Maggi Udang..Sorg lg kwn kitorg mkn nasi putih n sup ekor dan juga telor dadar siap ngn smbal belacan..even sambal belacan tu pn dorg charge 70sen, tp xpela..da masuk perut da pn kn..hehehehe..

No comments:

Post a Comment