Nuffnang Ads

Monday, October 28, 2013

Teruja ke Baby n Mom Expo

Diam xdiam, rupenyer da masuk minggu ke 28 da usia pregnancy aku..Mmg satu brg baby pn aku xsediakn lg..Mana x nyer, org kater xelok beli brg awl2..Ader org kater patut da ready da sbb 7month baby da leh kuar (yg ni serammmmm..)..Aku n en. Hanafi amik pendekatan tuk ushar2 brg dulu sejak aku 6month lg..Mksudnyer brg ape yg perlu n brg ape yg aku leh hold dulu..Haish, xsabar da nk beli brg2 kiut miut tuk baby..Tp ati sabar je sbb nk tggu masa sesuai..Satu list panjang (boleh refer sini) aku wat tuk sambut org baru..Heheheh..


Kebetulan, msa p Shah Alam Sabtu lpas, aku terserempak ngn Baby n Mom Expo kt SACC Convex..Apalagi, trus cari parking n berjalan menuju ke expo tersebut..Aku da senyum smpai telinga n smpai sanggup berjalan agak jauh ke SACC Convex tu (kereta parking depan PKNS)..Kete jgn ckp la, punyer la byk..Depan SACC Convex tu da bersusun kereta..Bayangkan biler masuk dlm expo tu..Xpela, memandangkan kitorg xsedia pe2 lg, kitorg decide tuk cari brg serba sedikit la kt dlm tu..


Hasil dari lawatan mengejut itu, aku dpt la membeli brg2 basic..At least, baby aku da ader baju n suar..Hahaha..Mmg giler!!Sume baju kiut sgt..Tgk stokin pn rase nk beli dr ujung ke ujung..Rompers, tight, busha, topi, sume sgt comel!!!Kalo la aku membeli belah tanpa list, mmg bg aku RM1K pn hnya tuk baju je..Hahaha..Tp setelah berjaya mengontrol diri, aku beli sikit dulu..Mana la tau kn, kalo aku p supermarket o baby store yg len aku dok nmpk kiut stuff gak, mesti la nk membeli gak kn..Akhirnyer, hasil meredah lautan parents yg rmai, aku dpt la beli 7helai rompers berlengan pendek, 3helai rompers berlengan panjang, stokin, mittens, barut bertali yg bercorak, nursing bra jenama Autumz, tilam kekabu, selimut, baby carrier Mothercare, baby bather Fisher n Papa Shield..

Sebelum membeli belah ni, aku ader gak ushar2 harga brg2 tertentu kt kedai2 len..Hasilnyer, aku dpt beli baby bather Fisher dgn harga RM45 instead of RM80++..Cpt2 aku suh en. Hanafi grab..Nursing bra pn ader promotion gak..Slalu aku tgk, hrga biasa RM39, kt expo ni RM60 leh dpt 3helai..Tilam kekabu pulak (dgn set 1tilam, 2bantal, 2bolster n 1bantal karipap) biasanya berharga RM240, kt cni aku dpt RM200..Jimat RM40..Barut bercorak pn aku biasa ushar RM7-8/pc..Pusing punyer pusing, aku dpt RM45 tuk 8pcs..Masih leh berjimat la..Papa shield ni bag pampers yg biasanya ayah2 bawak..Kt cni aku dpt RM85, jimat RM15 dr tempat yg kitorg ushar kt Klang..Hehehe..

Suke tgk kaler2ful cmni..
Baby seat n stroller kene tggu dulu la..Xyah nk sediakan skrg la kot kn..Baby carrier tu kitorg beli pn sbb kebetulan je..Aku tgk xbyk booth tuk pampers..Hanya ader 2 jenama, Huggies n Diapex..Tuk breast pump pn xbyk..Aku nmpk booth tuk Spectra n Snug je..Susu2 pn xde..Barang2 tuk berpantang pn kene la cari dgn bersungguh2 dulu bru la jumpe satu..Xslah aku Tanamera..Kedai2 yg well-known ngn brgn baby cm Pureen, Fiffy, Anakku pn xde..So, sume toiletries baby, bedak2 n minyak2 aku kene beli kt luar la..Botol susu pn aku jumpe Avent n Tommee Tippee je kot..Tu pn terselit2 di celah2 brgn edu-care..Hehehe..

Pe2 pn, org sgt rmai..Aku dok belek2 baju tido..Comel..Aku amik saiz 3mth sbb aku tgk cutting kecik..Aku pn pegang la baju tu smbil ushar2 baju yg lain..Pastu, ader kapel cina ni pn amik design yg sama cm yg aku pegang ni cume saiz yg dier pegang tu NB (newborn)..Dier sedar la kot cutiing baju tu kecik, so dier cari yg 3mth pnyer xjumpe..Pastu dier da pandang2 aku, cm mengharap aku letak baju tu cz dier nk amik..Sori la, aku sudah sgt berkenan..Hahahaha..Dier da ckp2 cina berdua, aku lak wat muka toya smbil pilih2 baju design len..Hahaha..Aduhai, aku selak punyer selak, rupenyer ade lg 2helai baju design tu tuk 3mth..Tp aku tgk, dier da putus asa n amik design len pulak..Adeh, cube la rajin2 sket menyelak..Hahahahah..
Baju elephant tula yg telah menjadi rebutan..Hahahaha..
Tepat kul 6, kitorg pn decide tuk pulang sbb suda keletihan..Kaki aku pn da kebas..Beg IKEA yg aku bwk (kebetulan ader dlm kereta) pn da penuh..Cian en. Hanafi..Sume dier nk bwk sbb xbg aku bwk brg berat..Xsabar nk balik..Nk selongkar brg2 yg kitorg da beli td..Hahaha..

Ops, sebelum aku lupe..Lpas ni ader satu lg expo yg aku leh serang sblum aku deliver..Korg pn kalo nk cari brg2 baby, leh la join men'jammed' kn expo kt Mid Valley 22-24 Nov 2013..hehehe..

Encik yg excited..Topi kecik pn nk try..
p/s: pilihan warna yg xtentu arah ini kerana kitorg xtau pn jantina baby..Sobs!!n maybe, n3 aku lpas ni lebih berkisar kpd persediaan aku tuk jd mama..Hehehehehe

No comments:

Post a Comment