Nuffnang Ads

Wednesday, January 28, 2015

Play time at Kidz Paradise, Klang Parade!!!

Awal2 tahun cmni aku da mula sibuk.. Susah jugak kalo dok jauh2 ni sbb nnti kalo aku kene outstation konfom kene anto balik umah mama.. Kalo en. Hanafi dok skali, sng dia nk amik Rifqiy kt umah pengasuh kan.. Huhuhu.. Aku mmg xpenah tggal anak tdo kt umah Umi..

2 minggu aku tinggalkan kt umah Mama, risau pulak Rifqiy majuk ngn aku (he did once..sedih gila).. Tp awl2 aku da gtau Rifqiy yg dia kene dok ngn Tok Mama dia sbb mama keje jauh.. Mmg xrespon, tp manala tau kan Rifqiy paham..Hehehe..

Balik je dr Penang, aku trus plan nk ajk Rifqiy p indoor playground which dia leh main slides, swing, rides n pasir dgn cara selamat.. Heheheh.. Mmg aku penah ushar satu tempat yg mcm best tuk biau Rifqiy bermain.. Selalunya lalu je depan playground tu sbb Rifqiy masih kecil sgt n lum leh bermain.. Kalo p pn dia masih fragile..Huhuhu.. Bila da besau sikit ni, dia da leh gune sume physical movement ngn baik, leh la ajak dia p sini.. Lg sonok biler Qaiser join skali p main.. Even mama n papa dia keje, aku angkut skali Qaiser p main kt playground ni ngn Rifqiy..Hehehe..

Playground cmni bersepah sebenonya kt shopping2 mall.. Tp aku bawak Rifqiy n Qaiser p main kt sini sbb dia ade ruang berpasir yg selamat tuk kanak2 but still kene ade pemantauan dr ibu bapa kalo anak2 masih kecil n tend masukkan something dlm mulut..Kene alert selalu even ank2 da besau.. Salunya kalo playground cmni juz ade slide n bola2 tu je kn, tp aku nk Rifqiy n Qaiser p rase main pasir pulak.. Galakkan anak2 bermain sbb ia membantu anak2 kita develop psychomotor dorg.. Bila dia tgk mainan yg colorful, at de same time kita leh kenalkan mereka dgn kaler.. Budak2 suka kaler2 bright n mata mereka lebih fokus kpd kaler2 yg vibrant.. Msa bermain ni jugak la, parents n ank2 akan bonding.. Jgn biaukan anak2 main sorg2, cube involve n tolong mereka having fun same2, konfom sonok n dorg akan lebih puas bermain sbb ayah n mama dok same2 main dgn mereka.. Heheheh..

Keseronokan betul budak2 ni main..

Playground ni tajuknya Kids Paradise, letaknya kt Tingkat 2, Klang Parade.. Bayaran masuk pulak RM38/kid n entitle 2 adult tuk accompany..Leh main sepanjang hari.. Kalo nk kuar p tandas o nk makan dlu pn xpe, leh masuk balik biler2 masa.. Kalo bosan lama sgt, p shopping dulu then masuk balik pn bole..Hehehe..  Tp ada package lain yg kita leh pilih.. Aku pilih package entrance tuk 7x n harga jd RM150.. Kalo kira2, setiap kali masuk hanya bayar RM21 je.. Kebetulan aku bwk Qaiser, so jimat la.. Ada belen lg 5x nk main n valid selama setahun.. Ok la tu kn.. Pasni Rifqiy leh main lg kt situ.. 1 kid entitle 2 adult, but if terlebih org dewasanya, kene cas RM5/adult.. Wajib pkai stokin.. Kalo nk beli kt situ, kene cas RM4.. Kalo nk murah, p cari jap stokin kt Mr. D.I.Y yg mmg dekat sgt ngn playground tu..

Kt sini ade Baby's Room.. Kalo nk tuko diapers n nk wat susu leh la kt sini.. Kalo nk wat birthday party pn bole.. Ader bilik tuk sambut birthday but aku xsure pulak package dia camner.. So far, Rifqiy n Qaiser cm enjoy main kt cni.. Aku tgk bkn baby2 tu je sonok, ngn ayah2nya skali dok happy.. Hahaha.. Lpas ni kita dtg sini lg ye Rifqiy...Hehehe.. Meh blanje gambo sikit..

Main pasir.. Benam kaki n kenal bentuk..Hehehe..

No comments:

Post a Comment