Nuffnang Ads

Wednesday, January 14, 2015

Rifqiy da setahun

Alahai, cepat betul masa berlalu.. Semalam (13 Januari 2015), Rifqiy da pn setahun.. Cpt kan? Tetiba rasa dia da besau..Heheheh.. Sedih pn ade, excited pn ade.. Poyo x? Pdhal beday anak je pn.. Yela, aku ni kn sentimental sket orgnya..Kihkih..

Setahun yg lepas, mmg pengalaman yang cukup berharga masa bertarung nyawa n tahan sakit tuk lahirkan dia.. Alhamdulillah, syukur.. Rifqiy anak yg baik.. Mmg xbyk kerenah.. Dia akan nangis kuat biler perut kembung je.. Masa dia masih baby (range umo 4-11 bulan) dia paham kot yg ayah dia balik bkn selalu sbb tempat keje masing2 jauh.. Mmg behave, xpenah mengamuk..

He brings miracle..

Selama sethun ini, aku tempoh byk pengalaman..Hehehhe..

Sayang mama and ayah with his birthday cake.. Tiup lilin...
I luv de smell of Yuyi Minyak  Telon instead of Salvatore Feragamo Perfume dat i used to put on my attire.. Kalo p keje bau minyak angin ni pn aku xkisah..

Aku terasa sgt lega biler Rifqiy poo poo n xpenah geli tgk hasil mahsul tu sbb nk tgk tahap kesihatan bowel Rifqiy..Aku xnk dia sembelit atau cirit-birit...

His wardrobe has no space anymore since my new favourite department is Kids n Baby, so baju dia lg byk dr baju aku skrg ni.. I have no new cloth while he got a new outfit every time I want to buy mine.. Hahahaha.. (sbb bile fedup cari baju sendiri yg rasenya da xde yg berkenan, Rifqiy la yg sonok sbb baju dia lg comel2 n aku pn beli.........................)

Aku jd cook yg hebat.. Since he start to eat, aku mmg rajin masak.. Dr 6 bln, aku da start intro puree.. Biler da xmo mknan lembik2, aku start ngn bubur.. Since then, i never stop to bekalkan Rifqiy breakfast n lunch biler anto p umah Umi dia.. Dan since he never been introduced with salt n sugar, even when we dine-out pun aku akan masak n bawak bekal p restoran tu.. Hehehehe.. Paling lawak, p mkn kt Atmosphere 360 KL Tower pn aku bawak bekal.. Biau la org nk kata kampung ke ape.. Ade aku kisah???Hehe..

Aku bgn xtra pg since Rifqiy dok ngn aku masa dia 4 bulan.. Biau aku ada masa tuk mndi, solat dan bersiap.. Selebihnya, aku tggu Rifqiy bgn n mndikan dia.. Kalo nk kata masa bujang, masuk keje kul 8, kul 6 bgn tuk solat, siap leh sambung tido lg..Hahahaha..

Memory fon jgn ckp la.. Tetiba je penuh ngn gambo2 dia.. Da bape kali dok transfer masuk dlm hardisk pun penuh jugak..Hahaha..Tiap2 hari amik gambo n video dia, konfom la penuh kn..Hahahaha.. (and biler tgk video dia dr lahir, aku da nangis2 berjurai-jurai airmata..Dia da besau..uwaaaa...)

I fall in luv with him to the moon and back..And its happen again and again..I'll cry when he got fever.. I'll cry when he can call me 'Mama'.. I'll cry when he is so kind to share with me his biscuit-put it into my mouth.. How sweet he is.. I cud raise 10 children if all of them is juz like you, Rifqiy...

On his 1st Birthday, aku sama cm mama-mama yang lain.. Mengharap semua yang terbaik untuk dia.. Dia la harapan untuk aku dan en. Suami jd bekalan bila kami da xde kelak.. Semoga Rifqiy membesar dengan baik..Menjadi org yang cemerlang dan gemilang dari segi akhlak dan kehidupan.. Doa mama xpernah putus untuk Rifqiy..

Selamat Hari Lahir yang pertama, sayang.....Mama luvs n adores u sooooo much.. I am ur #1 fan..

Since he was born, till he 4mo..

Rifqiy on 5mo till he was 11mo..

No comments:

Post a Comment