Nuffnang Ads

Monday, November 9, 2009

Shopping terapi yang baik....



Aku baru je blik dr membeli belah..ala,bkn beli ape pn..juz dpt la kasut sepasang lpas aku p round2 kt Jusco ngn adik aku..aku saje cari alsan nk mkn hotplate sbb aku nk kuar nk cari adiah mama..kalo x mmg susah la aku nk kuar tnpe alasan yg kukuh..lpas beli adiah mama,aku terjumpe la kasut yg comel..terbeli la lak..tu pn kire shoping gak kn..?hahaha...

Tp aku bkn nk citer sal kasut aku..aku juz nk kgsi yg shoping ni ader la salah satu terapi tuk kiter gak..especially aku la..hahaha...kalo nk ikut kn, secare purate kiter akn abis kn mase 2jam tuk tgk2 n ushar2 kt shoping complex...sume nyer sbb nk lpas kn tekanan xkire la lps keje o still study..

Ader satu kaji selidik kater mmg shoping ni ader la solution tuk lpas kn stress..nk tau ke mana rakyat Malaysia pergi bila tertekan? dorg akan pergi ke pusat beli belah!haha..ni bkn aku yg ckp tp ader la fakta...tp xbemkne p shoping complex kiter kene bebelanja sakan smpai tergune wet tuk banje, make nyer korg akan mkin stress la kn...lg biler da smpai karnival membeli belah..shoping smpai purse tggal byr wet parking..mmg haru...

Tp kdg2 biler da tension tu p shoping complex ader lak jurujual yg nyibuk nk promote brg dorg..cm bosan la lak kn..?org nk tgk2 jer..mane la tau sok2 leh beli ker..ni mkin celaru jd nyer..rase cm nk tepis je muke jurujual tu...hahaha..tp da mmg keje dier kn..kiter relakn je la..

Bg aku mmg shoping ni sonok..satu nyer sbb kiter dpt beli smthing yg baru..kdg2 bkn sbb bnda perlu, juz nk gnti brg2 yg da slalu kiter pkai dgn bnda baru..baru la smgt kn..tp xsemestinyer kiter kene bebelanja sakan n cari bnda yg mahal je semate2 nk puas kn ati..ape yg penting nmpk cntik n murah, n kiter sendri rase selesa n confidence..tu kalo baju, kasut o suar..Kdg2 mmg kiter xbeli pe2..tp itu kiter yg kater..tp kt tgn ader beplastik2 mknan ringn n siap ader bebotol2 air lg..itu pn shoping gak...

Biler shoping mater kiter akn d saji kn dgn mcm2 pilihan..kalo kiter p kedai baju msti la byk baju yg cntik2..harga xyah tgk dulu..kang xjd nk pegang..hahaha..biler p kedai kasut pn kiter leh nmpk mcm2 design n xsalah kalo nk try..cume malu o x jela kn..hahaha...xdpt beli dpt try pn jd la..2la sbnr nyer terapi tuk kiter..otak akn rase cm epi n akan timbul kn mud yg epi, ape tah lg kalo kiter dpt beli..

Sape kater shop ni pompuan je yg suke..?aku rase skrg pn lelaki da suke shop..lgpn skrg da ader kad kredit..sng sket nk shoping kn..tp kad kredit ni mmg senang nk kuar tp tang nk byr blik tu yg kdg2 kiter sndri yg liat nk wat...mmg la sume lelaki akn kater mls nk redah org rmai tp hakikat nyer ader lelaki yg sggup bersusah pyh tuk p gak shoping..hahaha...

Kalo rase nk shop tu jgn la excited sgt..aku rase kene wat pebndingn harga walaupun ada kedai menawarkan jualan hebat..pastu jgn terlalu memilih barangan brjenama sdngkan brg yg sma leh dpt harga lebih murah..Jgn banje berlebihan walaupun baru dpt bonus n jgn terlalu bergantung kpd kad kredit, pkai je la cash kalo leh..ni antara tips2 aku...

1 comment: